Výdejní místa Zásilkovny a PPL parcelShop

Nechtěla jsem tento článek psát, ale po Státním svátku 28. října chci široké veřejnosti vysvětlit některé věci, proč nejde dělat to, jak si to představují příjemci. Je potřeba si uvědomit, že jsme pouze výdejní místo a nemáme k dispozici informace, jako mají přepravní společnosti a bohužel taky čarovat opravdu neumíme.

Jak funguje výdej balíčků?

Zásilkovna
Jakmile k nám přijdou balíčky, zboží načteme na pozice a do systému, následně Vám přijde SMS nebo e-mail s heslem, které nám při výdeji řeknete. Díky tomu heslu Vám balíček můžeme vydat.

PPL
Přijede řidič a naskenuje zásilky, které u nás nechá, v tom okamžiku Vám přijde informace o tom, že u nás máte balíček – buď SMS, e-mailem nebo oběma způsoby. Pro výdej potřebujeme poslední čtyři čísla zásilek.

Může balíček vyzvednout mnou pověřená osoba?

Zásilkovna
Vy si ručíte za to, že nepředáte heslo někomu, komu nechcete. Takže pokud si balíček nemůžete vyzvednout, můžete heslo předat pověřené osobě, která zásilku díky heslu vyzvedne.

PPL
Pro výdej zásilky potřebujeme číslo balíčku – poslední 4 čísla (hlavně to evidujeme podle čísel, né podle jmen). Při výdeji si jen ověříme, zdali jste osoba, která je uvedená na zásilce.

Jak dlouho trvá předání zásilky?

Zásilkovna
Po naskladnění všech balíčků 30 vteřin až 5 minut
V běžném provozu cca 30 – 60 vteřin. V době např. vánočního šílenství je výdejní doba podstatně vyšší.

PPL
1 – 5 minut

Můžu urychlit vyhledání mé zásilky?

Zásilkovna
Když si jdete vyzvednout zásilku ve stejný den, kdy Vám přišla informace s heslem, pomůže nám o tom dát vědět (nově přišlé zásilky dáváme dopředu).
Mějte prosím nachystané heslo.

PPL
Trošku zásilky třídíme podle toho, jestli je to krabice nebo tzv. „měkká“ zásilka. Velké e-shopy mají své specifické balení, takže nám určitě pomůže informace, zdali je to nějaké oblečení („měkkouš) a odesílatel (třeba Lídl, About You, Zalando mají své speciální balení a dají se rychleji najít).
Mějte prosím nachystané poslední 4 čísla zásilky.

Můžu balíčky platit kartou?

Zásilkovna
Má vlastní terminál, takže po zadání hesla zjistíme, zdali svoji zásilku můžete zaplatit kartou nebo jen v hotovosti – toto si nastavuje odesílatel.

PPL
Ne, nemáme jejich terminál. Navíc když Vám přijde informace o tom, že balíček máte u nás je tam uvedena i informace, že platba je možná pouze v hotovosti.

Nestíhám si zásilku vyzvednout, prodloužíte mi úložní dobu?

Zásilkovna
Pokud to odesílatel dovolí, zásilky prodlužujeme. Někteří odesílatelé to nedovolí a musíte se s nimi domluvit sami. Pak jsou sezónní týdny (Vánoce) a zde je provoz mimořádný, takže se u některých zásilek dá prodloužit pouze o 1 den)

PPL
Zásilky od této společnosti bývají objemné, takže pokud máme volno a není sezóna, rádi prodloužíme (např. v létě, kdy je tzv. „okurková sezóna), v jiných případech neprodlužujeme.

Můžu přes Vás poslat zásilku?

Zásilkovna
Stáhnete si jejich aplikaci do mobilu, vyplníte veškeré údaje a donesete řádně zabalený balíček. Nám řeknete heslo a štítek vytiskneme u nás ???? Výhoda je, že lze posílat balíčky i na dobírku.

PPL
Na webu www.ppl.cz – BALÍK PRO TEBE vyplníte veškeré údaje, balíček zaplatíte pomocí platební karty. Na e-mail Vám pak přijde štítek, který vytisknete, nalepíte a s řádně zabaleným balíčkem k nám přijdete.

Pokud donesete balíčky do 10h, tentýž den odcházejí ????

Zabalíte mi balíček?
Bohužel na balení Vašich zásilek nemáme kapacitu. Pokud potřebujete přes Zásilkovnu nebo PPL poslat balíček, musíte jej mít řádně zabalený.

Když není u Vás moje zásilka, můžete mi zjistit, kde se nachází?
Je mi líto, ale řešíme zásilky, které jsou u nás. Pokud hledáte svůj balíček, musíte kontaktovat zákaznickou linku Zásilkovny nebo PPL.

Posílám vratku, můžete mi to zkontrolovat a potvrdit, že toto zboží tam posílám?
Ne, k nám máte předat již řádně zabalený balíček buď s etiketou (PPL) nebo heslem na zásilkovnu.

Bohužel nejsem v práci, má mi přijít balíček od jiné přepravní společnosti, nechám si ho u Vás a nejpozději do týdne si ho vyzvednu.
Bohužel ne, spolupracujeme pouze s PPL a Zásilkovnou, od jiné společnosti Vám u nás balíček nenecháme.

Mám u Vás zásilku od PPL, můžete mi ji doručit?
Nezlobte se, my nedoručujeme, pouze vydáváme na Holandské. Pokud potřebujete balíček znovu doručit, musíte se obrátit na zákaznickou linku PPL.

Mám u Vás balíček? Už týden na něj čekám, číslo zásilky nemám.
Musíte se obrátit na odesílatele zásilky, který Vám řekne číslo zásilky a pokud je již na cestě a delší dobu nebyla doručena, kontaktujte přepravní společnost, kterou balíček měl jít.

Přišlo mi oblečení (z jiného e-shopu), tak já si ho u Vás vyzkouším v kabince a pošleme to když tak zpět
Kabinka slouží ke zkoušení oblečení, které nabízí společnost ELISEN. Navíc zákazníci společnosti ELISEN, kupující si zboží v obchodě, mají přednost před zákazníky, kteří si jdou vyzvednout balík.

Můžete mi pomoci s vrácením zboží z jiného e-shopu? Potřebuji vrátit zboží, nesedí mi, vyřešíte to za mě?)
Nezlobte se, každý e-shop to má jinak. Pro správné vrácení zboží Vašemu odesílateli musíte kontaktovat jeho.

Dáte mi fakturu?
Fakturu či jiný doklad musíte řešit s Vašim odesílatelem. Někteří ji dávají do zásilky, někteří ji posílají e-mailem.

Můžu si balíček rozbalit a nechat obal u Vás?
Nezlobte se na mě, ale předáváme celé balíčky – po vydání Vám rádi zapůjčíme nůž, aby jste se na obsah zásilky podívali, ale nebudeme za Vás likvidovat kartony a plasty.

Nejčastější rozhovory jak osobní, tak po telefonu:

„Představte si, dnes je poslední den, kdy si můžu u Vás vyzvednout balíček a zrovna jsem onemocněla, můžete mi to prodloužit?“
„A to mi jako nemůžete půjčit izolepu, abych si mohla balíček zalepit a Vy mi ho poslat?“
„A nemůžete mi ten balíček vyndat ze systému a schovat někam pod pultík?“ – když už je balíček po termínu má se vracet.
„A proč mi ten balíček nemůžete zabalit?“
„Mám u Vás balíček“. - „A je to zásilkovna nebo PPL?“ - „Ano“
„A to jako by Vás zabilo, kdyby jste tu krabici z mé zásilky vyhodila?“
„V pátek jste měli zavřeno o hodinu dříve, takže mi moji zásilku prodlužte o týden.“
„Dobrý den, mám u Vás od minulého úterý balíček a zrovna mi onemocnělo dítě, příští týden nemám čas si to vyzvednout a mohlo bych až ten přespříští týden“ – moje poznámka – balíček má rozměry 1x1x1,5m a váží 20 kg – kdyby tato zásilka byla u nás 3 týdny, tak nemůžeme místo ní vzít dalších např. 30 balíčků.
„Dobrý den, mám tu objednávku na jméno xxxx.“
„Já tu zásilku z PPL zaplatím kartou“ – „Nezlobte se, PPL platit kartou nelze“ – „A to jako proč, když tu máte terminál?“ – Protože je to terminál od Zásilkovny a našeho obchodu ELISEN. Navíc v SMS od PPL máte zřetelně uvedeno, že lze platit pouze v hotovosti.“ – „Hmmm, tak já jdu vybrat, no.“

Kdo nás zná, ví, že když můžeme, rádi Vám otevřeme dveře, aby manipulace ať už s objemnou zásilkou či kočárkem pro Vás byla co nejpříjemnější. Rádi si s Vámi pokecáme (pokud to čas dovolí) a rádi se na Vás usmíváme. Ale bohužel jsme lidé a pokud k nám někdo přijde a bude na nás zlý, líbit si to taky nenecháme. Takže uděláme maximum proto, abychom byli všichni spokojení a nejlépe s úsměvem.
Vaše ELISEN